Wypoczynek w Chorwacji z biurem "Adrialin"

Ogólne warunki świadczenia usług

W trakcie rezerwacji tekst umowy nie jest zapisywany. Ogólne warunki umowy dostępne są w formacie PDF i mogą Państwo zapisać je samodzielnie.

1. stosunki prawne

1.1. Stosunek prawny między Tobą jako klientem a Adrialin d.o.o., Krčka 2a, 53270 Senj, Kroatien, wpisane w pod numerem (zwanym dalej ADRIALIN, "organizatorem turystyki" lub "organizatorem") obowiązują przepisy ustawowe oraz poniższe warunki podróży (OWU), które uzupełniają i dopełniają przepisy ustawowe. Dokonując rezerwacji, każdy klient uznaje te warunki za wiążące wyłącznie dla siebie i dla osób, które również zgłosił.

1.2. Ogólne warunki umowy są do wglądu o każdej porze w katalogu lub online (wersja do drukowania).

2. zawarcie umowy podróży

2.1. Rezerwacji mogą dokonywać osoby pełnoletnie pisemnie, ustnie, telefonicznie lub online z ADRIALIN. Dokonując rezerwacji, składają Państwo ADRIALIN wiążącą ofertę zawarcia umowy o świadczenie usług noclegowych, przy czym są Państwo związani swoją ofertą do momentu jej potwierdzenia lub odwołania przez ADRIALIN na piśmie. Umowa o zakwaterowanie zostaje zawarta w momencie przesłania przez ADRIALIN potwierdzenia rezerwacji online/faktury w formie tekstowej, która jest wysyłana niezwłocznie pocztą elektroniczną, najpóźniej w ciągu 7 dni. Uwaga: automatyczne potwierdzenie przyjęcia rezerwacji przez ADRIALIN za pośrednictwem poczty elektronicznej, które jest wysyłane w przypadku rezerwacji online, nie jest potwierdzeniem rezerwacji.

2.2. Zwracamy uwagę, że zgodnie z ustawowymi przepisami dla oferowanych usług nie przysługuje prawo odwołania, lecz obowiązują wyłącznie ustawowe prawa odstąpienia i wypowiedzenia umowy.

2.3. Biura podróży i inni oferenci pełnią tylko rolę pośredników.

2.4. Jeśli dany obiekt nie jest dostępny, ADRIALIN może zaoferować klientowi jedną lub więcej odpowiadających mu alternatyw. Ty i organizator wycieczki nie jesteście związani tą nową ofertą. Jeśli chcesz ją zaakceptować, procedura jest taka sama jak w przypadku nowej rezerwacji.

2.5. Staramy się spełniać przekazane nam przy składaniu rezerwacji życzenia klientów przekazując je dalej osobom wynajmującym względnie administratorom danego obiektu. Prosimy jednakże wziąć pod uwagę fakt, że ADRIALIN nie może dać gwarancji ich spełnienia. Specjalne życzenia jak również rezerwacje i ustalenia ustne w tym zakresie są wiążące wyłącznie wtedy, jeżeli zostały potwierdzone przez ADRIALIN w formie pisemnej.

3. Zapłata

Przy dokonywaniu rezerwacji mają Państwo do wyboru następujące rodzaje zapłaty:
- Zapłata przelewem bankowym
- płatność przez polecenie zapłaty (tylko na terenie Niemiec i Austrii)
W przypadku rezerwacji w krótkim terminie, w ciągu ostatnich 21 dni przed wyjazdem, płatność jest możliwa tylko za pomocą polecenia zapłaty (tylko w Niemczech). W procesie tym wrażliwe dane osobowe online takie jak numer konta, imię i nazwisko oraz adres są szyfrowane w serwisie za pomocą technologii SSL.

3.1. Zapłata

3.1.1 Depozyt za wynajem należy wpłacić niezwłocznie po otrzymaniu potwierdzenia rezerwacji. Kwota zależy od zarezerwowanego obiektu i jest podana z góry w ofercie. Kaucja za wynajem zostanie zaliczona na poczet całkowitej kwoty po wystawieniu faktury.

3.1.2. Termin płatności można znaleźć w potwierdzeniu rezerwacji.

3.1.3 Fakturowanie będzie miało miejsce po otrzymaniu salda.

3.1.4. W przypadku rezerwacji dokonywanych od 50 dnia przed rozpoczęciem podróży (rezerwacje krótkoterminowe), całkowita kwota jest płatna natychmiast.

3.1.5. W przypadku nieotrzymania w terminie kaucji za wynajem lub pozostałej kwoty, lub całej kwoty wynajmu w przypadku rezerwacji krótkoterminowych, ADRIALIN może odmówić świadczenia usług. Ponadto ADRIALIN może wypowiedzieć umowę po wystawieniu upomnienia i wyznaczeniu terminu. Organizator może żądać opłat za anulowanie umowy jako odszkodowania zgodnie ze skalą anulowania podaną w punkcie 8.2, pod warunkiem, że w tym czasie nie istniała już wada wynajmu uprawniająca organizatora do anulowania umowy.

3.2. Płatność w trybie polecenia zapłaty (tylko z kont niemieckich lub austriackich)
W przypadku płatności za pomocą polecenia zapłaty, upoważniają Państwo ADRIALIN, przy pomocy Sparkasse Baden-Baden Gaggenau, Sophienstr. 1, D-76530 Baden-Baden, do pobierania płatności z podanego konta za pomocą polecenia zapłaty SEPA i poinstruowania Państwa instytucji kredytowej do honorowania tych poleceń zapłaty. Okres wypowiedzenia zostaje skrócony do jednego dnia. Obowiązują warunki uzgodnione z Twoją instytucją kredytową. Polecenie zapłaty nie jest możliwe z kont oszczędnościowych.

3.3.Jeśli dokonali Państwo rezerwacji na portalu innego usługodawcy i tam następuje płatność, podlega ona regulacjom danego usługodawcy. Proszę zasięgnąć u niego stosownych informacji na ten temat.

4. Kupony

4.1. Jeśli posiadasz kod do natychmiastowego bonu rabatowego i chcesz go zrealizować podczas rezerwacji, należy go wpisać podczas rezerwacji. Cena całkowita jest wówczas pomniejszana o wartość bonu. Późniejsze dopisanie do istniejących rezerwacji nie jest możliwe.

4.2. W przypadku kuponu na zwrot środków po zakończeniu podróży zostanie Państwu zwrócona kwota odpowiadająca wartości kuponu.

4.3. W przypadku zniżki polegającej na zaoferowaniu kuponu lub wyznaczeniu obiektów objętych kuponem na zwrot środków obowiązują odpowiednie warunki realizacji kuponu.

5. Dokumenty podróżne

5.1. Voucher podróżny zostanie wysłany do klienta po wpłaceniu kwoty podróży lub całkowitej kwoty wynajmu. Jeśli pozostała kwota ma być zapłacona na miejscu, voucher podróżny zostanie wysłany po otrzymaniu należnej zgodnie z umową kaucji za wynajem. Voucher podróżny identyfikuje Państwa jako najemcę wobec nadzorującego biura podróży lub właściciela kluczy na miejscu (recepcja, zarządca nieruchomości), lub hotelu czy ośrodka wypoczynkowego. Zawierają one wskazówki do nadzorującego biura podróży lub do zarezerwowanego obiektu, ich adres i numery telefonów oraz godziny zameldowania. Klient powinien pamiętać, że pozostałe dokumenty podróży zostaną wysłane dopiero po otrzymaniu pełnej płatności.

5.2. Prosimy o natychmiastowe powiadomienie nas, jeśli nie otrzymali Państwo od nas dokumentów podróży na co najmniej 5 dni przed wyjazdem. W takim przypadku wyślemy je niezwłocznie, pod warunkiem dokonania przez Ciebie płatności. Jeśli nie powiadomisz nas i nie rozpoczniesz podróży z powodu brakujących dokumentów podróży, musimy traktować to jako rezygnację z kosztami.

5.3. Jeśli dokonali Państwo rezerwacji na portalu innego usługodawcy, możliwe jest, że nie otrzymają Państwo dokumentów podróżnych od ADRIALIN, lecz od tego usługodawcy. Proszę zasięgnąć u niego stosownych informacji na ten temat.

6. usługi, ceny

6.1. Zakres i charakter usług świadczonych przez ADRIALIN w ramach umowy o zakwaterowanie regulują wyłącznie opisy, ilustracje i szczegóły cenowe w katalogach lub na stronie internetowej ADRIALIN, które obowiązują w okresie podróży, gdyż stały się podstawą umowy, a także odnoszące się do nich szczegóły w potwierdzeniu rezerwacji. Umowy dodatkowe, które zmieniają zakres świadczeń umownych, wymagają wyraźnego potwierdzenia w formie tekstowej.

6.2. Gminy pobierają tzw. opłatę klimatyczną naliczaną od osoby i dnia pobytu. Prosimy o przeczytanie opisu zakwaterowania, aby dowiedzieć się, czy opłata ta zawarta jest już w cenie lub czy musi zostać uiszczona na miejscu.

6.3. Informacje na temat tego, czy koszty dodatkowe (za prąd, gaz i wodę) oraz opłaty za konkretne usługi (np. pościel, ostatnie sprzątanie lub inne dodatkowe usługi) zawarte są w cenie znajdą Państwo w opisie danej jednostki mieszkalnej .

6.4. Inne dodatkowe usługi zostały jako takie wyszczególnione i są opłacane na miejscu.

6.5. Może zdarzyć się, że przy przekazaniu kluczy trzeba będzie złożyć w depozyt stosowną kwotę (kaucję) jako zabezpieczenie na wypadek wystąpienia szkód. Zwrot lub rozliczenie tej kwoty następuje na zakończenie pobytu po wysprzątaniu i zdaniu jednostki mieszkalnej oraz inwentarza w niepogorszonym stanie.

6.6. Sprzątanie końcowe w mieszkaniach wczasowych i w domach wczasowych dotyczy każdorazowo Państwa jako klientów, niezależnie od końcowego czyszczenia przez osoby wynajmujące. Sprzątanie końcowe obejmuje umycie i poukładanie naczyń, usunięcie wszelkich odpadów i zamiecenie wszystkich pomieszczeń, tak aby wynajmowany obiekt mógł być przekazany czysto zamieciony.

6.7. W opisach obiektów zwraca się uwagę na to, czy w obiekcie do wynajęcie są ręczniki lub czy należy je ze sobą przywieźć. W niektórych przypadkach wynajmujący pozostawiają do dyspozycj ścierki do naczyń, generalnie zalecamy jednak wziąć je ze sobą. Dotyczy to również papieru toaletowego (pominąwszy hotele) jaki i płynu do mycia naczyń i środków czystości.

6.8. Jeżeli w obiekcie znajdują się dodatkowe łóżka i/ lub łóżka dla dzieci, wówczas znajdą Państwo taką wskazówkę w każdym opisie obiektu. Dodatkowe łóżka i łóżka dla dzieci muszą zostać zamówione przy rezerwacji i potwierdzone informacją zwrotną, a bon wczasowy musi zawierać dotyczącą tego odpowiednią adnotację.

6.9. Informację o tym, czy mogą Państwo zabrać zwierzę domowe, znajdą Państwo również w opisie każdego obiektu. Zwierzę domowe muszą Państwo w każdym razie zameldować przy rezerwacji, nawet wtedy, gdy zgodnie z opisem obiektu zezwala się na jego przywiezienie. Zezwolenie dotyczy zasadniczo tylko jednego zwierzęcia. Jeżeli przechowywanie zwierząt jest zabronione, nie oznacza to nieodzownie, że w domu, w ośrodku wczasowym itd. nie można liczyć na przechowanie zwierzęcia lub że w wynajętym przez Państwo obiekcie nie można czasowo trzymać zwierząt. Jeżeli istnieje zasadnicza zgoda na trzymanie zwierząt, nie oznacza to automatycznie, że mogą one poruszać się wszędzie swobodnie. W wielu ośrodkach wczasowych teren basenu i trawniki nie są dla psów udostępniane, dotyczy to jeszcze bardziej w razie przypadku restauracji i.in. Można spotkać się też z obowiązkiem trzymania psów na smyczy. Psom zabrania się także wchodzenia na teren basenów w domkach jednorodzinnych. W wielu miejscowościach zwierzęta domowe są zabronione na plaży lub w obrębie kompleksów plażowych, dlatego pod tym względem często trzeba wykazać się mobilnością.

6.10. Przy ofertach specjalnych np. 14=10 lub 7=5, przy procentowych zniżkach do ceny czynszu, przy akcjach takich jak rabat dla wczesnych rezerwacji lub oferty specjalne są do zapłacenia ewentualne zmieniające się koszty dodatkowe za cały pobyt. Jeżeli pobyt pokrywa się w ramach oferty specjalnej z dwoma różnym turnusami, wówczas jako podstawę rozliczenia uznaje się zawsze niższą cenę tygodniową względnie dzienną jako zniżkę.

6.11. W przypadku, kiedy firma ADRIALIN pośredniczy w imieniu innej firmy w sprzedaży ofert innych biur podróży lub usług innych firm (np. wycieczek, przelotów, wynajem samochodów itd.), to firma ADRIALIN odpowiada tylko za samo pośrednictwo, a nie za jakość usług. Zarówno umowa, która zostanie zawarta za naszym pośrednictwem, jak i jej treść są sporządzane w oparciu o obowiązujące normy prawne i ewentualnie o warunki ustalane przez jedną ze stron umowy.

7. zmiana w świadczeniach usług

7.1. Zmiany lub odstępstwa poszczególnych usług od uzgodnionej treści umowy o zakwaterowanie, które stały się konieczne po zawarciu umowy i które nie zostały spowodowane przez nas wbrew dobrej wierze, są dopuszczalne tylko wtedy, gdy zmiany i odstępstwa nie są znaczące i nie wpływają na ogólny charakter zarezerwowanej podróży. Wszelkie roszczenia gwarancyjne pozostają nienaruszone, o ile zmienione usługi są wadliwe.

7.2. Prawa wymienione w poprzednim ustępie przysługują Państwu również w przypadku istotnej zmiany świadczenia i należy ich dochodzić niezwłocznie po powiadomieniu o istotnej zmianie.

7.3. Zmiany w rezerwacji (zwiększenie liczby osób jeżeli jest możliwe, wydłużenie pobytu) dokonywane jest przez ADRIALIN za dodatkową opłatą w wysokości 30 €. Pozostałe zmiany w rezerwacji są traktowane jak rezygnacja.

7.4.1. Zmiany w rezerwacji nie mogą być dokonywane w ciągu ostatnich 7 dni przed przyjazdem. Wszelkie dodatkowe koszty poniesione w związku ze zmianą rezerwacji w ciągu ostatnich 3 tygodni przed przyjazdem mogą być opłacone wyłącznie za pomocą polecenia zapłaty.

7.4.2. Zmiana rezerwacji w przypadku rejsu możliwa jest na 60 dni przed rozpoczęciem podróży. Opłata za dokonanie zmiany rezerwacji wynosi 5% kwoty naliczonej za dany rejs. W przypadku zmiany liczby uczestników, tj. w przypadku anulowania rezerwacji dla jednej z osób,rndokonanej na 3 dni (lub krócej) przed rozpoczęciem podróży należy mimo to zapłacić całą kwotę za wyżywienie (zarówno pełne, jak i niepełne).

8. Anulowanie

8.1. W każdej chwili przed rozpoczęciem okresu wynajmu mogą Państwo odstąpić od umowy o zakwaterowanie. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy nie jest związane z konkretną formą, ale zalecamy pisemne oświadczenie o odstąpieniu od umowy lub e-mail z prośbą o potwierdzenie ze względu na weryfikowalność dla obu stron. O odstąpieniu od umowy decyduje data otrzymania przez ADRIALIN oświadczenia o odstąpieniu od umowy.

8.2. Wysokość naszego roszczenia dotyczącego opłat za rezygnację zależy od aktualnych warunków anulowania danego obiektu.Można je sprawdzić po przeprowadzonej kalkulacji ceny na naszej stronie internetowej i są one podane w potwierdzeniu rezerwacji.

8.3. Innemu postępowaniu niż zostało to ustalone w regulacjach rezygnacji podlega sytuacja, gdy skorzystają Państwo ze swojego prawa wyznaczenia zastępczego najemcy. Warunkiem tego jest jednak przedłożenie w porę ADRIALIN jako organizatorowi przed rozpoczęciem podróży zobowiązującej deklaracji, aby możliwe było wydanie innych dyspozycji. Kolejnym warunkiem jest, aby zastęczy najemca odpowiadał szczególnym wymaganiom podróży i aby nie stanęły na przeszkodzie żadne przepisy prawne względnie zarządzenia urzędowe. Z chwilą potwierdzenia przez organizatora wprowadzenia zmiany nazwiska, nowego uczestnika obowiązują prawa i obowiązki umowy podróży. Związane z tą zmianą koszty zostaną policzone Państwu przez ADRIALIN w wysokości 30 euro za każdą operację.

8.4. Klient jako osoba wynajmująca obiekt jest zobowiązany udowodnić biuru "ADRIALIN" jako organizatorowi, że nie powstała żadna szkoda lub powstała szkoda jest znacznie mniejsza niż wymagany ryczałt.

8.5. Jeśli dokonali Państwo rezerwacji na portalu innego usługodawcy, koszty odstąpienia od umowy mogą być inne. Proszę zasięgnąć u niego stosownych informacji na ten temat.

9. Wycofanie/ wypowiedzenie ze strony biura "ADRIALIN"

9.1. ADRIALIN może odstąpić od umowy o zakwaterowanie przed rozpoczęciem okresu wynajmu lub rozwiązać umowę o zakwaterowanie po rozpoczęciu okresu wynajmu:
a) bez dotrzymania terminu, jeżeli podróżny mimo napomnień długotrwale uniemożliwia realizację wczasów lub poprzez swoje zachowanie zagraża innym lub zachowuje się w jakikolwiek inny sposób niezgodny z umową.
b) bez dotrzymania terminu, jeżeli realizacja wczasów jest znacznie utrudniona, zagrożona lub naruszona w związku z nieprzewidzianymi podczas zawierania umowy siłami wyższymi lub strajkiem.
Jeśli ADRIALIN rozwiąże umowę o zakwaterowanie zgodnie z punktem a), wówczas cena całkowita przepada.
Jeśli ADRIALIN odstąpi od umowy zgodnie z b) przed rozpoczęciem okresu najmu, wszystkie wpłacone kwoty zostaną natychmiast zwrócone; dalsze roszczenia są wyraźnie wykluczone.
Jeżeli ADRIALIN rozwiąże umowę zgodnie z punktem b) po rozpoczęciu okresu wynajmu, zwrócona zostanie Państwu ta część ceny całkowitej, która odpowiada zaoszczędzonym przez ADRIALIN nakładom.

9.2. Jeśli w opisie obiektu lub w innych dokumentach, które stały się częścią umowy, określono minimalną liczbę uczestników, ADRIALIN może odstąpić od umowy o zakwaterowanie nie później niż 22 dnia przed rozpoczęciem podróży, jeśli ta liczba nie zostanie osiągnięta. Jeżeli w takim przypadku ADRIALIN odstąpi od umowy o zakwaterowanie, klient może żądać przedstawienia oferty zastępczej, o ile ADRIALIN jest w stanie zapewnić ją z własnej oferty bez dodatkowych kosztów dla klienta. W przeciwnym razie klientowi zostaną oczywiście niezwłocznie zwrócone wszelkie płatności dokonane na poczet ceny całkowitej.

10. Wyposażenie wynajmowanych obiektów

10.1. W mieszkaniach wczasowych i w domach wczasowych znajdują się zazwyczaj naczynia i sztućce w komplecie i w odpowiedniej ilości, odpowiadającej liczbie rezerwujących osób. Do podstawowego wyposażenia wlicza się lodówkę i dlatego nie jest ona zawsze dodatkowo wymieniana w opisach obiektów. Wszystkie inne techniczne sprzęty domowe są tylko wtedy do dyspozycji, jeżeli zostały wyraźnie wymienione w opisie.

10.2. Jeżeli możliwy jest odbiór telewizji za pośrednictwem zestawu satelitarnego lub telewizji kablowej informacja na ten temat znajduje się w opisie obiektu. Nie stanowi ona jednakże gwarancji możliwości odbioru programów w rodzimym języku klienta.

10.3. Jeżeli w opisie wymienione są meble ogrodowe, nie oznacza to, że dla każdej osoby przewidziano jedno krzesło ogrodowe. Leżaki i parasole są na wyposażeniu wtedy, gdy jest to zaznaczone w opisie.

10.4. Wszystkie obiekty oferujące miejsca noclegowe posiadają odpowiednie zezwolenia na udzielanie noclegów zgodnie z miejscowymi i krajowymi przepisami w tym zakresie. Obiekty wczasowe przeznaczane są zazwyczaj wyłącznie do celów urlopowych, co ma wpływ na ich architekturę i sposób umeblowania. Łazienka i pomieszczenia sypialne są dużo mniejsze a łóżka inne niż zazwyczaj. Elementy wyposażenia służą przeważnie konkretnemu zastosowaniu. Wczasowicz powinien zdać sobie sprawę z tego, że w innych krajach mogą obowiązywać odmienne przepisy budowlane, przez co balustrady balkonów i schodów mogą być dużo niższe, schody bardziej strome, okna i drzwi również nie muszą odpowiadać znanym Państwu normom. Również izolacja przeciwdźwiękowa tych obiektów nie jest taka jak zazwyczaj, ale odpowiada typowym dla danego kraju warunkom, co sprawia, że ochrona przeciwdźwiękowa i ochrona przed hałasem mogą być odmienne od znanych Państwu. Obiekty wczasowe i mieszkania są często w ciągu roku zamieszkiwane przez ich właścicieli, tak że część obiektu może pozostawać zamknięta, ponieważ znajdują się tam rzeczy właścicieli. Najemcom udostępniana jest w każdym razie wystarczająca ilość pomieszczeń i miejsca.
Zwyczajowa międzynarodowa klasyfikacja hoteli oparta na systemie gwiazdek pozwala zorientować się w standardzie hotelu i bazuje na danych o kategorii w danym kraju.

10.5. Informacje dotyczące wielkości mieszkania w metrach kwadratowych to dane przybliżone, które mogą się różnić o maks. 10%. Informacje dotyczące wielkości dotyczą także powierzchni obiektów przeznaczonych dla gości. Są to w szczególności balkony, lodżie, ogrody zimowe i tarasy.

11. Prawa i obowiązki gości.

11.1. Państwo jako najemcy mają prawo użytkować cały wynajmowany obiekt, łącznie z meblami i sprzętami użytkowymi. Państwo zobowiązują się, obchodzić się z wynajmowanym obiektem i jego wyposażeniem, jak i ewentualnie ze wspólnymi urządzeniami z jak największą dbałością.

11.2. Państwo są zobowiązani do wynagrodzenia szkody, powstałej podczas wynajmu z winy Państwa, Państwa osób towarzyszących lub gości.

12. ilość osób

12.1. Wynajmowany obiekt nie może być zajmowany przez więcej osób niż zostało to ustalone w katalogu i potwierdzone na bonie wczasowym (z wyjątkiem małego dziecka poniżej 2 lat).

12.2. W przypadku zajmowania obiektu przez większą liczbę osób, osoba wynajmująca ma prawo odrzucić względnie wydalić te osoby, lub wymagać odpowiedniej opłaty za czynsz z doliczeniem kosztów dodatkowych.

13. godziny przyjazdu i wyjazdu

13.1. W dniu przyjazdu należy zameldować się w zarezerwowanym obiekcie w godzinach od 14.00 do 19.00, chyba że zostało to ustalone inaczej. Jeżeli nie mogą Państwo dotrzymać wyznaczonych godzin przyjazdu, wówczas nie możemy zagwarantować Państwu odpowiedniego powitania.

13.2. W dniu odjazdu wynajmowane obiekty muszą zostać opuszczone najpóźniej o godzinie 10 i przekazane wynajmującemu lub jego pełnomocnikowi.

14. Odpowiedzialność

14.1. ADRIALIN w ramach zachowania staranność sumiennego kupca odpowiada za
a) sumienne przygotowanie usług zakwaterowania
b) staranny wybór i nadzór usługodawców
c) poprawność w opisie usług
d) prawidłowe wykonanie usług określonych w umowie.

14.2. Odpowiedzialność ADRIALIN za szkody, które nie są szkodami cielesnymi, jest ograniczona do trzykrotności ceny wynajmu, o ile szkody najemcy nie zostały spowodowane ani umyślnie, ani przez rażące zaniedbanie lub o ile ADRIALIN odpowiada za szkody poniesione przez najemcę wyłącznie z winy usługodawcy.

14.3. Żądanie rekompensaty za szkodę w stosunku do biura "ADRIALIN" jest o tyle ograniczone lub wykluczone, o ile mogą być zastosowane międzynarodowe porozumienia lub oparte na nich przepisy mające zastosowanie w przypadku usług świadczonych przez wykonawcę usług, żądanie rekompensaty za szkodę w stosunku do wykonawcy usługi może być wniesione wyłącznie pod określonymi warunkami lub ograniczeniami lub pod określonymi warunkami może być wykluczone.

14.4. W przypadku ewentualnych zakłóceń w wykonywaniu usługi mają Państwo ustawowy obowiązek podjęcia wszystkich możliwych kroków w celu usunięcia zakłócenia i zmniejszenia ewentualnie powstających szkód lub zapobieżenia im. Wynika z tego przede wszystkim obowiązek niezwłocznego przedkładania zażaleń znajdującym się na miejscu centrom obsługi / osobom do kontaktu, wyszczególnionych w dokumentach podróży. W przypadku zawinionego braku niezwłocznego wskazania usterek organizator podróży nie ma obowiązku obniżenia ceny ani wypłaty odszkodowania.

14.5. Wykonawcy usług (właściciele, dozorcy, agencje itd.) nie mają funkcji przedstawiciela biura "ADRIALIN", nie mają także uprawnień przyjmowania skarg oraz wydawania i przyjmowania oświadczeń prawnych.

14.6. Roszczeń z tytułu usług świadczonych niezgodnie z umową można dochodzić wobec ADRIALIN w ciągu jednego miesiąca od ustalonego w umowie zakończenia podróży, przy czym zdecydowanie zalecamy, aby były one składane w formie pisemnej. Warunkiem jest to, że uzgodnione świadczenia lub przyjęte przez Państwa świadczenia zastępcze nie zostały wykonane zgodnie z umową, że zgłosili Państwo niezwłocznie wadę i że nie podjęto odpowiednich działań naprawczych. Jeśli usługa jest znacznie pogorszona przez wady, mogą Państwo wypowiedzieć umowę o podróż. Warunkiem jest z reguły to, że zażądali Państwo od ADRIALIN środka zaradczego w odpowiednim terminie i że termin ten upłynął bezskutecznie.

14.7. Organizator nie bierze odpowiedzialności za cytaty w opisie miejscowości, ponieważ nie stanowią one przedmiotu umowy i organizator nie ma wpływu na ich powstanie oraz sprawdzenie ich dokładności.

14.8. Uznaje się, że pomiędzy Państwem a ADRIALINEM został uzgodniony termin przedawnienia wynoszący jeden rok od zakończenia zakwaterowania przewidzianego w umowie.

14.9. Odstąpienie od roszczeń względem firmy Adrialin na rzecz osób trzecich, w tym współmałżonka lub krewnych pierwszego stopnia jest wykluczone. Ponadto niedopuszczalne jest także sądowe dochodzenie roszczeń w imieniu uczestnika podróży przez osoby trzecie.

14.10. Zniszenie bagażu lub opóźnienia w jego wydaniu w przypadku podróży lotniczych lub innych środków transportu należy niezwłocznie zgłosić na miejscu powiadamiając również odpowiednią firmę przewozową. Ponadto należy poprosić o wystawienie odpowiedniego zaświadczenia (np. Lost Report w przypadku linii lotniczych), aby zgodnie z międzynarodowymi umowami nie utracić prawa do rekompensaty.

15. regulamin wyjazdu

15.1. Obywatele Państw członkowskich UE wybierający się do Chorwacji, Włoch, Hiszpanii, Francji, Austrii oraz Turcji muszą zabrać ze sobą ważny paszport lub dowód osobisty (w przypadku pobytu nie przekraczającego 30 dni).

15.2. Obywatele krajów nie będących członkami Unii Europejskiej sami odpowiadają za dopełnienie wszystkich wymagań w zakresie wiz, szczepień oraz przepisów celnych. Wszelkie obciążenia, w szczególności opłaty za rezygnację z rezerwacji, będącymi wynikiem niespełnienia wymogów i właściwych przepisów ponoszą Państwo.

15.3. Za dopłatą w kwocie 20,00 EUR zostanie wydane Państwu przez nas odpowiednie zaświadczenie potrzebne do złożenia wniosku o wydanie wizy. Zaświadczenia wysyłane są za pośrednictwem poczty.

16. Działanie i kompetencje sądu

16.1. Nieważność poszczególnych postanowień umowy o zakwaterowanie nie powoduje nieważności całej umowy o zakwaterowanie.

16.2. Klient może złożyć pozew przeciw organizatorowi pobytu wyłącznie w sądzie właściwym dla siedziby organizatora.

16.3. W przypadku wniesienia powództwa przez organizatora przeciw klientowi, sądem właściwym miejscowo jest sąd odpowiadający siedzibie klienta . W przypadku powództwa wnoszonego przeciwko klientowi wzgl. stronom umowy stanowiącym firmy handlowe, osoby prawne prawa publicznego lub prywatnego bądź osoby, których adres zamieszkania lub stałego pobytu mieści się za granicą lub nie jest znany w chwili wniesienia powództwa, właściwość miejscową posiada sąd właściwy dla siedziby organizatora.

16.4. Poprzednie postanowienia nie obowiązują,
a) jeżeli i o ile postanowienia umów międzynarodowych, które mają zastosowanie do umowy o zakwaterowanie pomiędzy klientem a organizatorem turystyki i które nie mogą być umownie wykluczone, działają inaczej na korzyść klienta lub
b) jeśli i o ile nieobowiązkowe przepisy obowiązujące dla umowy o zakwaterowanie w państwie członkowskim UE, do którego należy klient, są korzystniejsze dla klienta niż poniższe przepisy lub odpowiadające im przepisy ustawowe.

16.5. Komisja europejska udostępnia platformę do rozwiązywania sporów związanych z transakcjami w e-sklepach. Platforma jest dostępna pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Nasz adres e-mail to : contact@adrialin.pl.

17. Ubezpieczenie opłaty za anulację (RRS)

17.1. Jeżeli zdecydują się Państwo na wykupienie ubezpieczenia firmy ADRIALIN na wypadek rezygnacji z podróży, to opłatę należy uiścić niezwłocznie po zawarciu umowy o podróż.

17.2.1. Jeżeli wykupią Państwo ubezpieczenie na wypadek anulowania rezerwacji, to firma ADRIALIN zrezygnuje z pobrania kwoty umownej z tytułu rezygnacji (po odliczeniu 20% udziału własnego), jeżeli do rezygnacji dojdzie z następujących powodów:
a) śmierć, ciężki wypadek, nagła i ciężka choroba lub brak tolerancji na szczepionkę u uczestnika podróży;
b) strat poniesionych przez uczestnika na skutek pożaru, klęski żywiołowej lub strat spowodowanych przez osoby trzecie, ale tylko wtedy, kiedy poniesione straty są ogromne lub kiedy do stwierdzenia poniesionych strat niezbędna jest obecność uczestnika;
c) niespodziewane zwolnienie z pracy z przyczyn ekonomicznych lub organizacyjnych, ale pod warunkiem, że zwolnienie dotknęło samego uczestnika;
d) otrzymanie nowej umowy o pracę, ale tylko i wyłącznie wtedy, kiedy uczestnik w momencie zawarcia umowy o podróż był zarejestrowany jako bezrobotny i urząd pracy wyraził zgodę na jego wyjazd;
e) niespodziewane powołanie uczestnika do służby wojskowej, służby zastępczej lub innej tego typu służby, ale tylko w przypadku, kiedy termin ten nie może zostać przesunięty i uczestnik nie otrzyma od osób trzecich zwrotu kosztów związanych z ewentualnym anulowaniem rezerwacji;
f) egzaminy poprawkowe w szkole lub na uniwersytecie, jeżeli dzięki nim uczestnik nie będzie musiał wydłużać okresu nauki i tylko wtedy, kiedy termin niezdanego egzaminu miał miejsce już po zawarciu umowy o podróż, a termin egzaminu poprawkowego został wyznaczony w okresie, w którym uczestnik zarezerwował podróż;
g) poważny wypadek, niespodziewana i ciężka choroba lub brak tolerancji na szczepienie stwierdzone u psa, którego uczestnik zamierzał zabrać w podróży i którego również zameldował

17.2.2. Odpowiednio dotyczy to każdej osoby towarzyszącej w wyjeżdzie, która wspólnie z uczestnikiem wyjazdu zarezerwowała podróż i wykupiła ubezpieczenie opłaty za anulację.

17.2.3. Powody wymienione w punkcie a) i b) odnoszą się również do członków rodziny uczestnika podróży lub innych osób biorących w niej udział, jak również osób, które pod nieobecność uczestnika podróży lub innej osoby biorącej w niej udział opiekują się osobami nieletnimi lub członkami rodziny uczestników wymagających stałej opieki. W przypadku, kiedy podróż została zarezerwowana dla więcej niż 4 osób, to ubezpieczenie z tytułu anulowania rezerwacji obejmuje tylko tego uczestnika podróży, którego jeden z członków rodziny lub osoba wymagająca stałej opieki została dotknięta jednym z nieszczęść wymienionych w punkcie a) i b).

17.3. Uczestnik pobytu oraz każda z biorących w nim udział osób jest zobowiązana,
a) do niezwłocznego anulowania rezerwacji z wyżej wymienionych lub innych powodów, aby dzięki temu koszty związane z rezygnacją pozostały jak najniższe;
b) ciężki wypadek, nagłą i ciężką chorobę lub brak tolerancji na szczepienie należy potwierdzić zaświadczeniem lekarskim; chorobę psychiczną zaświadczeniem od psychiatry; w przypadku śmierci należy przedłożyć akt zgonu. Na żądanie należy przedłożyć zaświadczenie od lekarza z odpowiednią specjalizacją oraz zaświadczenie o niezdolności do pracy. Ponadto w przypadku ciężkiego wypadku lub nagłej i ciężkiej choroby należy przedłożyć odpowiednie orzeczenie wystawione przez lekarza z odpowiednią specjalizacją. W takich przypadkach należy zwolnić lekarza prowadzącego z obowiązku zachowania tajemnicy lekarskiej;
c) do przedłożenia wypowiedzenia umowy otrzymanego od pracodawcy (w przypadku utraty pracy);
d) do przedłożenia zaświadczenia wystawionego przez urząd pracy i dotyczącego uprzednio wydanej zgody na wyjazd uczestnika, który został następnie anulowany;
e) do unikania rzeczy, które mogą niepotrzebnie spowodować dodatkowe koszty;
f) do zwrócenia biurowi podróży kosztów, które biuro musiało ponieść z tytułu anulowania rezerwacji względem osób trzecich.

17.4. Jeżeli uczestnik podróży lub inna z osób biorących udział w podróży nie wywiąże się z tych obowiązków, to ubezpieczenie z tytułu anulowania rezerwacji utraci swoją ważność. W przypadku, kiedy uczestnik podróży lub inna z osób biorących udział w podróży będą w stanie udowodnić, że nie uczynili tego umyślnie lub nie wyniknęło to z ich nieostrożności, to ubezpieczenie zachowa swoją ważność. Podobnie dzieje się, kiedy uczestnik podróży lub inna z osób biorących udział w podróży będą w stanie udowodnić, że byli tylko nieostrożni i że niewywiązanie się z powyższych obowiązków nie wpłynęło na wysokość kosztów związanych z anulowaniem rezerwacji.

17.5. Uczestnik podróży lub inna z osób biorących udział w podróży musi ponieść część kosztów związanych z anulowaniem rezerwacji. Wysokość tych kosztów w przypadku osób, które zawarły ubezpieczenie z tytułu anulowania rezerwacji wynosi 20% sumy poniesionych strat, które zostały objęte ubezpieczeniem.

18. Pakiet Adrialin Plus

18.1. Pakiet Adrialin Plus jest usługą, która pozwoli Państwu dobrze przygotować, łatwo zaplanować i zorganizować swoją podróż.

18.2. Służymy Państwu radą i pomocą: w razie ewentualnych pytań i potrzeb, dotyczących Państwa podróży i w czasie jej trwania oraz warunków i ofert w wybranym przez Państwa miejscu. Nasi wykwalifikowani pracownicy doradzą i pomogą Państwu w każdej sytuacji.

18.3. Numer Państwa opiekuna na miejscu pobytu i mówiącego w Państwa języku znajduje się na voucherze podróżnym.

18.4. W naszym obszernym przewodniku znajdą Państwo wszystkie informacje dotyczące wybranego celu podróży: o kraju, regionie i konkretnych miejscowościach. Znajdą tam Państwo także propozycje wycieczek, miejsc wartych zwiedzenia itd. Dostępne są także informacje o warunkach pogodowych.

18.5. Ponadto udostępniamy naszym klientom w formie cyfrowej przegląd wszystkich dokumentów: potwierdzenie rezerwacji, vouchery podróżne itp.

18.6. Bezpieczeństwo jest dla nas priorytetem. Dlatego ADRIALIN ma gotowe procedury na wypadek sytuacji kryzysowej.

18.7. Oprócz tego oferujemy naszym klientom usługi tłumaczeniowe w formie gorącej linii, z której mogą Państwo skorzystać w przypadku wykupienia u nas wycieczki.

18.8. U nas są Państwo pod opieką ekspertów: nasze usługi obejmują doradztwo i opiekę przed, podczas i po zakończeniu podróży.

Profesjonalna jakość

Proszę się odprężyć podobnie jak tysiące naszych zadowolonych klientów...

BEZTROSKIE podróżowanie

  • Opieka także w trakcie podróży
  • Gwarancja ceny
  • Tysiące zadowolonych klientów

Członek

Partnerska współpraca z

  • Adrialin jest partnerem chorwackiej Centrali Turystyki

Bezpieczna zapłata kartą

 Przelew i następujące sposoby płatności:
PayPal, obciążenie rachunku, MasterCard, Visa, American Express
ESIF
EU
Hamag

Adrialin na świecie

  • DE
  • AT
  • IT
  • CZ
  • HU
  • SK
  • GB
  • FR
  • NL
  • PL
  • HR
  • SI
  • DK
  • SE
  • NO
  • CH
  • RU
  • BE
  • DE
    • DE DE
    • AT AT
    • IT IT
    • CZ CZ
    • HU HU
    • SK SK
    • GB GB
    • FR FR
    • NL NL
    • PL PL
    • HR HR
    • SI SI
    • DK DK
    • SE SE
    • NO NO
    • CH CH
    • RU RU
    • BE BE